RaceDay 2016 – Tak Mosten MC – I gjorde det igen!

For helvede altså, hvor er vi bare pisse heldige. Et kæmpe stort TAK til Mosten MC for at lave det fedeste træf. I gør det sku år efter år….. Og vi er så skide heldige at vi igen i år var med. I gør det satme godt, det er et kæmpe stykke arbejde og i udfører det meget bedre end fantastisk. TAK Mosten MC for at give os Raceday!

Ja, vejret kan vi jo lige så godt starte med. Regn… Hvad fanden er det lige “vi” har gjort for at fortjene alt det regn? Regn er godt for mange ting, men det er satmeneme ikke godt for noget som helst når det gælder Raceday. Nej det er ikke fedt at ligge i telt når det regner, der er ikke noget race når det regner, det bliver mudret, vådt, klamt og en helvedes masse mere. MEN heldigvis findes der bare så vildt mange seje bikere i Danmark, regn kan ikke holde folk væk fra raceday. Og heldigvis var der da også tør vejr indimellem, så vi fik da en masse lækker race i løbet af weekenden. Humøret var helt i top og det var bare den skønneste weekend som altid.

En af dem vi fik fornøjelsen af på banen, og som vi er sikre på at mange har glædet sig til var Stig Neergaard. Lyden! Lyden af den top fuel er bare så fandens lækker og larmende. Røgen stinker og svier for sindssygt i øjnene, men det er jo bare det vi elsker ik? Stig og hans søn som skiftes lidt til at køre, havde måske ikke lige den bedste weekend, for de havde deres udfordringer, enten med banen eller med selve bilen, men fuck nu det, vi fik lyden og røgen, og kunne stadig både se, høre og mærke de vilde heste.

Vi vil lige tage et tilbageblik til 2007. Helt præcis til 2. anual spring time race april 2007 som det hed dengang. Der var en lille dreng på 12 år, der skulle prøve kræfter med drag racing for første gang. Marcus, han var lidt nervøs og meget spændt. Vi skrev lidt om ham dengang: http://bikeronline.dk/artikler/read.php?id=155  Siden da er der sket meget med Marcus, han har kørt rigtig meget dragrace, og i år så vi ham køre i super twin top fuel klassen. Hold nu kæft altså som tiden går, også alligevel er alt som det plejer, den lille dreng er bare blevet større. hans far en smule ældre, og drag raceren meget større. Men vi er alligevel ret sikre på at Speedy (faren) stadig elsker, at sende sin søn afsted ned af banen, stadig er lidt nervøs, meget spændt og ikke mindst pisse stolt over sin søn. Marcus det har været pisse fedt, at følge dig de sidste 9 år, og se den udvikling du har gjort.

Ja tiden går klokken slår. Og i år havde Finn Asserbo 20 års jubilæum. 20 år som dragbike chauffør til Raceday. Nogle mænd er og bliver heldigvis altid nogle legebørn. Og det er jo bare mega fedt for alle os der er publikum. Tak til Finn for 20 gode år, og tak til alle Jer som hvert år giver os andre et fedt race at se på!

Når man siger Raceday, kan man jo ikke undgå at sige Bøffen. Bøffen, manden som vi alle kan høre, næsten over alt på træffet, når han står ved banen og fortæller os, hvem der køre til start, hvad tiden blev, det tekniske og ikke mindst når han laver hans velkendt 1-2-3 og alle råber FISSE så højt de overhovedet kan.  Bøffen er og bliver bare en kæmpe stor del og indbegrebet af god underholdning, velkendthed og tryghed. At vågne om morgen ved Bøffens stemme over højtaleren, ja det er sku da bare fedt og får smilet frem. Derfor var det også en lille smule, nej en kæmpe skuffelse at der pludseligt kom en ukendt stemme indover. Ikke at vi har noget imod fornyelse for det har vi bestemt ikke, men når personen ikke helt forstår denne sport, er ret uvidende og ovenikøbet fornærmer folk, så er det bare ikke godt nok. Heldigvis var det kun fredag og et par timer om lørdagen, vi skulle høre på ham, også var Bøffen alene over højtaleren igen. TAK.

Nu vi er ved alt det velkendte, så bliver vi da lige nødt til at runde Mulle fra Team Matsort. Mulle er nemlig trådt ud af han
s comfort zone. Kompressor Kawasakien er skiftet ud med en Turbo Hayabusa, en MC som Claus Ottesens venligst har udlånt til Mulle. Claus og Team Matsort har sammen skruet og Mulle har nu kørt på den 14 gange. Turbo Hayabusaen er nok lidt mere livlig en Kawasakien, en udfordring Mulle trængte til, også kunne Oliver Selander jo så fint smide sig på Kawasakien, som en del af Team Matsort. Kawasakien er dog stadig Mulles, og det bliver den ved med at være.

En anden velkendt ting er den her fandens træthed der bare hænger ved en i flere dage. Hold nu kæft altså hvor kan de dage med race og rock bare slå en helt ud. Alligevel sidder man bare med det største smil og tænker på hvor pisse fedt det var, og man glæder sig allerede som en gal til næste år. Lyden fra alle menneskerne, motorcyklerne og rock musikken hænger i ørene og næsen er stadig fuld af røg og støv, fuck hvor er det fedt.

TV2 var på hele weekenden, det er super fedt for sporten og menneskerne omkring denne vanvittige lækre sport. Det eneste TV2 glemte, var musikken og selve festen som også er en stor del af raceday alle dagene.  Heldigvis har BikerOnline vores helt egen musik anmelder som ovenikøbet sidder i dommerpanelet til music award, du kan læse mere om det her: http://bikeronline.dk/music/ 

Endnu engang et kæmpe fucking pisse stort TAK til Mosten MC for den oplevelse i giver os år efter år, og som aldrig skuffer.  Der er sku da ikke mange steder, hvor et race slutter af (
også hele to dage i træk) med en jet racer, der lige giver folk det ekstra WOW FUCK MAN og derefter er klar på rock og mere fest resten af aften og natten med. Vi glæder os til 2017 og det ved vi at mange andre også gør! VI SES…

Husk at I også kan finde os på Facebook: www.facebook.com/bikeronline.dk

De aller bedste hilsner fra

Pia & Majbrit

BikerOnline

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*